قسمت11ومباحثی دیگرازمباحث آثارکنترل جمعیت:

11:کاهش روح تعاون و همکاري

متأسفانه امروز به واسطه کنترل جمعيت، خانواده گسترده و پرجمعيت به خانواده اي محدود و کم جمعيت تبديل شده است. به طوري که اين امر در مراسم ختم و عزاداري،‌ جشن و عروسي و ديد و بازديدها کاملاً قابل مشاهده است. مضافاً بر اين‌که در خانواده گسترده سنتي اگر مشکلي پيش بيايد همه افراد طايفه جمع مي‌شوند و به حل مشکل کمک مي‌کنند يا با حضورشان يا با کمکشان يا .... ولي امروز به واسطه محدوديت خانواده، ديگر مسائلي مثل عيادت از مريض، حل مشکل يکديگر، تشييع جنازه، کمک در خريد مسکن و... رو به کاهش گذاشته است.

گسترش جهل و بي فرهنگي و محدوديت فرهيختگي

بر اساس تبليغات کنترل جمعيت و فضاسازي صورت گرفته، فرهيختگان که شامل دانشگاهيان، پزشکان، مهندسان،  روحانيون، معلمين و... مي‌شود پيام کنترل جمعيت را گرفته و به آن عمل مي‌کنند و با يک يا دو فرزند به کار و زندگي ادامه مي‌دهند، ولي افراد بي سواد که هيچ امکاناتي ندارند و از وضع مالي خوبي برخوردرا نيستند و از حداقل بهداشت و آموزش و... بي‌بهره‌اند، پيام کنترل جمعيت را دريافت نکرده و تعداد زيادي فرزند دارند. اينجاست که توازن فرهنگي به هم مي‌خورد آن‌ها که امکانات مالي، بهداشتي،آموزشي و... دارندوقدرت تربيت فرزندان را دارند،‌کم فرزند هستندوآن‌ها که از امکانات مالي، آموزشي، تربيت. بهداشتي و... بي‌بهره‌اند فرزنان زيادي دارند.

به قول معروف کرم‌داران عالم را درم نيست      درم‌داران عالم را کرم نيست.          

 لذا با کنترل جمعيت فرهيختگي کاهش و عوام‌زدگي و جهل گسترش پيدا کرده است.

کنترل جمعيت و عصبيت قومي

برخي از اقوام و قبايل از سياست کنترل جمعيت، سوء استفاده نموده و براي برتري بر اقوام ديگر به افزايش فرزندان خود پرداخته که اين موجب به هم ريختگي توازن و تناسب جمعيتي کشور شده است که متأسفانه در بلند مدت مشکلات عديده اي را به بار خواهد آورد. الان نرخ جمعيت در کل کشور 2/1 درصد رسيده است وقتي آمار استان ها بررسي شود اين مسأله بيشتر قابل تامل است. تهران 3/2٪، کرمان 66/2٪، سيستان و بلوچستان 66/3، همدان 11/0٪است. کشور عزيز ما از تنوع جمعيت اقوام کرد، لر، بلوچ، ترکمن، عرب و فارس برخوردار است و کنترل جمعيت در به هم زدن تنوع جمعيتي بي‌تأثير نيست.

شادماني نهادهاي بين‌المللي از موفقيت کنترل جمعيت در ايران

نمي‌توان يک حکم کلي صادر کرد و معتقد شد که هر موقع نهادهاي بين‌المللي از کاري در کشور ما خوشحال شدند به آن سوء ظن داشته باشيم و آن‌ها را نقطه ضعف خود بدانيم ولي حضرت امام رضوان الله تعالي عليه فرمودند: هر موقع دشمن از شما تعريف کرد، بدانيد آن‌جا ضعفي وجود دارد و کاسه‌اي زير نيم‌کاسه است. شادماني نهادهاي بين‌المللي هم‌چون سازمان ملل، يونسکو، يونيسف، فائو و... در تأييد يا رد برخي سياست‌هاي کشور قابل توجه و تامل است. اخيراً موفقيت ايران در کنترل جمعيت مورد تبريک و تشويق غربي‌ها قرار گرفته است و ايران را موفق‌ترين کشور در زمينه کنترل جمعيت دانسته اند. غربي ها حق دارند خوشحال شوند چون با تهاجم نظامي به اهداف خود نرسيدند و نتوانستند در کشور ما نفوذ کنند اما از راه کنترل جمعيت توانستند به کاهش جمعيت جوان کشور، تأخير سن ازدواج، افزايش طلاق، فروپاشي خانواده، پيري جمعيت کشور و... به اهداف خود دست يابند.

 

نگاه کلي

سياست کنترل جمعيت بر اساس بي اعتمادي و عدم توکل به خدا شکل گرفت، کمبود معادن، منابع، محدوديت زمين، افزايش جمعيت و... باعث مي‌شود که امکان اداره آن‌ها وجود نداشته باشد و خدا قادر به رزق و روزي آن‌ها نخواهد بود. بنابراين بايد جمعيت را کنترل کرد ولي غافل از اين که هر که دندان دهد، نان دهد. خدا رازق است نه ما انسان‌ها. منابع و معادن به صورت نامحدود وجود دارد اگر مديريت صحيح و برنامه‌ريزي درست انجام گيرد نيازي به اعمال سياست‌هاي غلط نيست.

انسان اگر قادر است فرزند را خوب تربيت کند، هر چه فرزند داشته باشد خوب است و هيچ عيبي ندارد و اگر قدرت تربيت فرزند خوب ندارد يکي هم زياد است، ملاک و معيار تربيت صحيح و عدم تربيت صحيح بايد باشد نه فرزند کمتر، زندگي بهتر. مضافاً بر اين که اين شعار را صهيونيست‌ها و يهوديان براي به هم زدن توازن جمعيت مسيحيان‌ پيشنهاد نمودند و دامي است که يهودي‌ها براي مسيحي‌ها گستراندند و متأسفانه طرح يهودي ها مؤثر واقع شد و مسيحي‌ها را در دام کنترل جمعيت گرفتار کردند و حال آن‌که خود به اين نسخه عمل نکردند. امروز يهوديان با فرزندان زياد، خانواده گسترده، استحکام خانواده، احترام به بزرگ‌ترها، خصوصاً والدين برخوردارند در مقابل مسيحيان که دچار فروپاشي خانواده، کاهش جمعيت، بي‌حرمتي به والدين، خانه سالمندان و.... مواجه شده‌اند.کنترل جمعيت سياست غلطي بود که يهودي ها براي مبارزه با اديان ديگر مخصوصاً مسيحيان به راه انداختند تا جمعيت مسيحي در مقابل يهودي ها کاهش يابد و يهودي‌ها بتوانند به اهداف شيطاني خود برسند، که با اجراي طرح کنترل جمعيت، به اهداف خود رسيده اند و امروزه غرب به دست يهودي‌ها و صهيونيست ها اداره مي‌شود. رسانه ها و خبرگزاري‌هاي دنيا به دست يهودي‌ها اداره مي‌شود. سازمان ملل و شوراي امنيت در چنبره يهودي‌هاست، سياستمداران کشورهاي غربي عامل و مزدور يهودي‌ها هستند. پس بايد سياستگزاران عرصه حکومت به پيامدهاي سياست کنترل جمعيت توجه کنند. و از آثار آن به ويژه «فروپاشي خانواده» غافل نشوند که فروپاشي خانواده در پرتو کنترل جمعيت شکل مي‌گيرد نه خانواده گسترده و پرجمعيت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :ادامه مطلب